Skolplugg vs. true blood

Sitter och jobbar på en uppgift i etologin nu.. Den kanske jag skrivit om redan iofs - är icke klar än. Men snart.

Igår kväll hade vi projektledning igen.. Förra veckan fick vi fylla i en personlighetsprofil och igår blev vi indelade i grupper efter hur vi var och så skulle vi i gruppen bygga en bro som projekt. Det gick rätt bra för oss. Jag hade nog för höga förväntningar från början så jag trodde att våran bro skulle bli den fulaste, men det blev den inte. Dock den rangligaste. Vi utförde olika bedömningar och test i slutet och det sista var att bron skulle klara upp till 10 böcker, vilket många broar gjorde - alla klarade åtminstone någon - utom våran. Den krachade vid första boken. Attans. Men vi kom ändå 2:a (av 6) efter alla bedömningar så det var ju bra. Kul grej att göra och ett annorlunda sätt att lära sig. Detta måste vara en av de bästa kurserna jag läst, helt klart. - Jag vet dock fortfarande inte vilken grupp vi är, läraren mumlade bara något "jaja, ni hade ju bra planering, eller hur?" så det går väl åt det hållet kan jag tro. Gruppen som vann var i alla fall helt klart de kreativa idésprutorna.. estetiska gruppen som vi kallade dem. Det ska bli kul att höra ikväll på föreläsningen hur det ligger till egentligen.

Regn idag igen annars, mys. Jag är sjukt trött hela tiden, men som jag skrev tidigare - jag har fastnat helt i True blood och det är kvällarna som ägnas åt att titta på det. Och då blir det lätt "men bara ett avsnitt till..". Tröttsamt att fastna sådär i något, man går hela tiden omkring och är halvt någon annanstans - även om man inte direkt tänker på det man fastnat i.. Som när man läser en väldigt bra bok.. eller ser en bra serie.

Jag ska försöka slita mig från serien ett tag och slutföra uppgiften. Sen har jag ju ännu mer skola att pyssla med när den är klar så.. hej hej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0