Fredag - Långfredag

Hej hopp!

Nu var det hundra år sen jag uppdaterade här, kände att något måste jag ju skriva.
Vi är sen i onsdags kväll i Hofors för lite påsklov - det är så skönt att vara hemma. I Karlstad är det betydligt mindre snö än här, men det är det enda jag saknar, annars skulle jag gärna stanna mycket längre än till måndag! Men men, nästa vecka börjar nya kurser. Naturvårdsbiologi för min del dårå.

Igår var det partajj, först hos Plingelan och sen promenerade vi upp till folkan och dansade disco, yey. Hur kul som helst hela kvällen - träffade så många trevliga typer man inte ser ofta då det ju är en typisk "hemvändarkväll". Trodde dock jag tappat plånboken och höll på att diskutera med vakterna och typ halva stället om det och så visar det sig att Malin fått med sig den. Då hade jag redan frågat henne några gånger, känt i hennes fickor, hunnit hem och halvgrinat på badrumsgolvet - men ändå ;) Idag har inte energin varit på topp, men jag har ändå haft en trevlig dag med massa bokläsning (läser Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami just nu, bra bok - läs den!), massa prat med min älskade Björn, jättegod påskmiddag hos Björns föräldrar och en sväng upp till Anna och framförallt Selina (sorry Anna, men det var ju så länge sen :)). Och nu sitter jag och äter chips och godis för tredje gången detta år - så gott!

Leia har börjat löpa också, så sjukt mycket. Massa massa blod är det och de första två dagarna hade vi inget skydd vilket inte var speciellt kul.. Rödprickigt golv och rätt ofräscha lakan i sängen.. bleh. Men så köpte vi jättebra (och svindyra) hundtrosor. De är som vanliga trosor anpassade till hund och jättesmidiga - det är såå skönt! Leia accpeterar dem nästan utan vidare, och blir nästan uppspelt varje gång man ska sätta på dem.. Lite har hon försökt bita i dem, men slutar direkt när man säger åt henne.. de har underlättat så mycket alltså. Det som är jobbigt nu är att hon är så uppsvälld att det verkligen inte ser kul ut och jag håller verkligen tummarna för att hon inte blir sådär extremt skendräktig igen.

Nu ska jag fortsätta med att stoppa i mig gottis och läsa bok - Glad påsk!

Baywatchbruttan med sitt nya tikskydd..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0