Fredag - Valborg

Godmorgon!
Jag lyckades visst inte hålla mitt mål om att skriva igår - men det är ju ändå rätt bra att skriva såhär tidigt dagen efter?!
Vi har precis tryckt i oss frukost och ska bege oss ut i skogen för att lägga ett antal spår åt rumpastupman, så att hon får använda huvudet lite. Igår var hon ute och sprang långrunda med husse så kroppen har fått sitt för någon dag nu.
Vi lägger inte jättelånga spår, trots att Leia är jätteduktig på att spåra (det är bättre att ta lite så att hon lyckas, än för mycket), men något hundratal meter blir det iaf.. fast det kanske ÄR långt? har ingen koll..
Vet inte hur valborg här i Karlstad brukar se ut, men har för mig att en gammal klasskompis sa att det brukar vara en del smällare och grejer. Och trots att Leia ju inte är rädd som det ser ut nu, så känns det ju onödigt att spendera jättemycket tid utomhus när det smäller som värst - om det nu blir så.
Så ikväll blir en lugn och mysig hemmakväll med godis, läsning och film kanske!

Efter spårningen ska vi ner och äta thaibuffé här nere i samma hus. Ganska mörk och tråkigt/fult inredd, nyöppnad restaurang - men det är god mat för ett bra pris. Deras minivårrullar är så sjukt goda. Och inte är det sämre att man får äta hur mycket man vill heller.

Annars längtar jag tills imorrn, då skulle det tydligen regna mest hela dagen. Idag är det dimmigt ute, vilket är mysigt i sig det också. Kanske konstigt att längta efter sånt väder, men jag gillar det - åtminstone då och då. Ja, och sen efter det kan det gärna få bli riktig sommarvärme så att även träden kan få bli gröna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0