Onsdag - Regnljud

Hej på er.
Jag sitter här och lyssnar på regnljud. Tycker verkligen om när det regnar (ibland, konstant regn skulle göra en tokig) det ger en bra känsla.. Och så finns då den här sidan med regnljud som man kan sitta och lyssna på.. Om man exempelvis vill stänga ute annat ljud, ha ett bakgrundsljud eller kanske avslappningsljud: RainyMood.com Tips!

Idag var upprop första föreläsningsdagen i min nya kurs: naturvårdsbiologi. Den verkar väldigt intressant, speciellt med tanke på att mitt intresse på senaste tiden mer och mer riktats mot just det den handlar om.. bevarande och restaurering av natur/miljö/arter osv. Vi har dock vääldigt mycket vi ska göra och ta oss igenom. Jag får lite smått panikkänslor när jag tänker på det och att jag också har mina andra två kurser att jobba igenom.. Hoppas verkligen att jag får ihop detta.

I alla fall.. Björn börjar ju också nya kurser denna vecka och den här förmiddagen hade vi båda schemalagda aktiviteter på förmiddagen, vilket innebar att Leia fick vara ensam i drygt tre timmar.. Det längsta hon någonsin varit ensam. Hur det slutade kan ni se på bilden nedan.. :) Jag fick lite av en chock när jag klev in genom dörren. Hunden gjorde sig så sött och satt fin och slickade mot mig i luften.. förmodligen fjäsk då hon visste att hon busat med förbjudna saker. Egentligen var det inte så farligt, hon hade stökat med några skor, alltså dragit der dem från skostället och ett par andra saker på bänken. Men sen hon var liten har hon ju lärt sig att öppna delen där hennes mat och godis ligger, så det gjorde hon även idag. Godisburken har ett kasst lock så den har bara välts, men matpåsen är urdragen och till en del sönderriven i små små bitar. Plus att hon drog ut ett par saker till.
Ärligt talat känns det inte så farligt, hon var inte skadad, hon har inte bitit på någonting förutom påsen - men det blev ju en halvtimmes städning, vilket känns onödigt. Och tanken på att hon gör allt för att få oss att komma hem (genom att göra sånt hon inte får) är inte heller så rolig.. Vi får se hur det utvecklas, för det kommer bli minst tre dagar i veckan som hon ska vara ensam på förmiddagen och att detta skulle hända varje gång känns ju inte så kul. Jag håller tummarna för att hon vänjer sig, för hon var ju inte uppstressad alls efteråt, förutom det där "fjäskandet" när jag precis kom, vilket jag helt ignorerade.



Nåja, nu ska jag ta ut lilla hunddrottningen på en sväng, sen blir det nog till att börja med lite mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0