En dag kvar..

Imorgon jobbar jag sista dagen på jobbet. Det har varit så roligt det här året - lätt den bästa av mina 8 somrar jag jobbat där nere i stålgropen. Vi har planerat in kinamat under lunchen och sen var det tal om någon smörgåstårta ? under morgondagen.
Efter jobbet (eller egentligen någon kvart innan vi slutar) smiter jag iväg till tågstationen och åker in till Gävle där jag ska möta min syster och bror för att gå på Forever Young! Rooligt ska det bli, ska få se Alphaville, Ultravox, Jakob Hellman, Reeperbahn och några till! Nog för att jag var liten på 80-talet - men man har ju fått lyssna in sig på brorsornas och föräldrarnas musik, så det här är ju band som jag ju haft som favoriter hela tiden. Får hoppas på att allt går smidigt iaf (tåg, väder, konserter osv.).

Björn och Leia har än en gång lämnat mig. De kom hem från Karlstad i söndags kväll och onsdag morgon bar det iväg till fjällen med Björns pappa för fiske i några dagar. På lördag kväll återser jag dem och då - i och med att jag slutat jobba också - släpper jag dem inte!

Annars har jag varit ganska seg denna vecka - höll på att sprängas eller nåt på spinningen i måndags, så nu lägger jag både träning och ätvanor på hyllan för resten av veckan. Jag har försökt träna 2 gånger varje vecka och så har jag försökt hålla mig ifrån alltför mycket kolhydrater under sommaren (förutom mina gottisdagar; fredag och lördag), för att bygga upp en hälsosammare kropp - vilket har fungerat bra. Men typ förra veckan smäll det till och så blev det jobbigare och jobbigare (jag har inte ens fått upp en tanke på att det skulle vara jobbigt att t ex strunta i bröd i sommar innan det) så nu äter jag bröd och ris och glass, precis så mycket jag vill.
Nåja, kör igång igen om några dagar, när mitt pigga jag är tillbaka.

Några bilder:

Tokstollarna..





En lite större katta..


Åt för första gånger sushi för ett par veckor sen - hemmagjord hos syster och Magnus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0