Hurra hurra.

Uh, drygt en vecka sen jag skrev sist. Får skylla på sjukdom och fullbokat schema.
Förra fredagen var vi alltså på Forever Young, vilket var supertrevligt! Man kände sig rätt ung där dock, det var väl mest 40+:are som skulle återuppleva ungdomens idoler. Och så var det så sjukt dåligt organiserat, så det var också lite småjobbigt.. ex. med timlånga köer för att köpa dricka och inget vatten man kunde dricka förutom det man fick köpa. I de timlånga köerna. Jag ställde mig i den kortaste kön för att köpa öl och vatten, vilken tog 40 minuter.. och när jag väl kom fram hade de inget vatten i den baren, utan i den andra. Så jag blev utan vatten. Men det var så roligt att se band! Alphaville (toppbandet för mig) kändes lite som ett skämt, men var ändå bra och kul att se.

Sen åkte vi till Karlstad i söndags med all packning, alla blommor och allting som varit i Hofors under sommaren. Redan på söndagskvällen kände jag mig krasslig och sen dess har halsont, hosta, feber, snuva och täppthet hägrat. Nu är det bara snoret och hostan kvar, men det hänger sig kvar bra länge ändå. Jag har inte kunnat träna på två veckor nu vilket känns skit faktiskt. Kommer ju bli trött efter fem minuter när jag väl kan köra igång igen.. - men det är inte mycket att göra åt.
Trots att jag var sjuk så hade jag massa saker som jag fixade med i Karlstad; rejäl städning (svinto, rengöringsmedel och hela köret), utrensning av alla mina kläder (SÅ skönt), strykning, tvätt, byte av sängkläder osv osv.

I torsdags åkte vi tillbaka hit till Hofors igen. Soffa och jag fyllde år fredag-lördag, så vi slog ihop födelsedagskalas med den årliga kräftskivan nu i fredags. Det blev en riktigt kul och galen (säg de fester som inte blir galna här) fest med kräftor, snaps, tipspromenad, prisutdelning, krossade glas, en golvmopp som var med hela kvällen, musik och roliga människor. Igår fyllde som sagt jag år, så jag, mamma och syster bakade lite och så hade vi födelsedagsfika och senare hade jag myskväll med mina två hjärtan plus chips och läsk. Perfekt födelsedagsfirande!

Idag ska jag hälsa på mormor en sväng och sen hänger jag med Anna med familj på cirkus innan vi åker tillbaka till Karlstad för en lite längre tid denna gång. Skolan börjar imorgon!

Lite bilder från i fredags..

Ballonger ska det vara..


Födelsedagsbarnen.


Kräftor.


Fina tjejer!


Två systrar med sina respektive.


Mia, Lasse, Monika.


Monika och jaag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0