Goodnight Bad Morning

Hej på er.
Skriver ett snabbinlägg nu, har inte riktigt tid för tillfället. Senaste tiden har ägnats åt plugg, träning, bakning, besök på naturhistoriska i Oslo, laborationer i skolan, bakning, några få långa promenader i den vita vintern, läsning av ny favoritbok: Norrlands svårmod, bakning och annat.

I helgen var jag och syster mfl. och hälsade på vår bror i Sthlm. Det kändes så skönt att komma till Sthlm igen, var ju hur länge sen man var där sist. Brukade ju vara där en del förut med Soffa så det känns väldigt välbekant och nästan lite hemma på vissa ställen där. Besök på skansens julmarknad (och tyvärr även djuren, som bara fick mig att må dåligt att se) och besök på naturhistoriska (och cosmonova) var ett par saker som vi gjorde.

Leia har börjat löpa äntligen. Hon har ju varit lite "pucko" ganska länge och nu är det ännu värre. Hon är lugn och mysig och alert hemma men utomhus är hon som en ouppfostrad unghund och det är stundtals väldigt jobbigt att hålla styr på henne. Det är nästan så att man får ta ett kliv tillbaka i kraven och förväntningarna man ställer på henne, men jag är inte heller säker på om det är så man ska göra. Jag hoppas bara att det är pga. löpet hon beter sig såhär och inte att det faktiskt skulle vara så att vi "misslycktas" lite med hur vi beter oss gentemot henne och hennes uppfostran.

Det kommer att komma några få inlägg närmaste veckorna, men det kommer att bli mycket med plugg, jul och två megatentor närmaste veckorna.. I vår kör jag igång ordentligt här som jag ju vill göra.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0