Onsdag - Osi buku

Hej och hå.
Min uppdatering är som synes nästan lika med noll, jag har tyvärr ingen tid att lägga på det just nu. Samtidigt sitter jag som en sengångare när jag gör skoluppgifterna - det tar sån tid! Vet inte vad det är, men jag måste defenitivt olja mina kopplingar där uppe. Ska få fiskleverolja av min kära mor så jag hoppas att det hjälper.. har inte ätit sånt sen åtminstone tre månader tillbaka, vem vet det kanske har med saken att göra?

I alla fall hittade jag en video på en afrikansk låt som vi fick lära oss på lågstadiet - vet inte om det är en typisk låt för alla skolor att lära ut på musiken? Jag brukar sjunga på den ibland så Björn frågade vad det var jag sjöng på egentligen och efter lite letande hittade jag då denna videosnutt:



Jag minns egentligen inte vad den handlade om (även om det inte kan handla om så mycket, då det inte är jättemycket olika ord - JAG kan den ju dårå), om någon vet någonting om den så skriv gärna!

Jag åker till Hofors imorgon (hoppas jag, med tanke på tågtrafikens problem) och åker hem hit igen på söndag. Det ska bli så himla kul att träffa vänner och familj! Ska även klippa mig litegranna tänkte jag och så måste utväxten bort. Hej och hå, hörs mer sen.

Kommentarer
Postat av: Monika

allå allå emliga armén! låten var väl typ en vaggvisa, eller? har för mig att hon (ing-marie?) sa det. jag brukar också sjunga på den ibland! den har verkligen etsat sig fast på hjärnan.

2010-02-25 @ 14:46:55
URL: http://winks.blogg.se/
Postat av: Weronika

Okeeej! Ja, så var det nog, det låter troligt. Den har definitivt etsat sig fast :) Men den är ju mysig (när man sjunger den själv - versionen ovanför är lite.. ja.. sådär)

2010-02-25 @ 15:37:48
URL: http://weronikag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0