Måndag - hjälp.

Skulle behöva hjälp från någon som lyfte mina armar och ben varje gång jag vill röra mig. Man skulle ha varit en marionettdocka en stund kanske. Kom nyligen hem från mitt livs första crossfit-pass. Crossfit Styrka som det heter här borta på kauif. Ja, det var sjukt jobbigt. Hade inte hört talas om crossfit förrän någon vecka sedan..: alla på passet kör iaf olika övningar lika många gånger efter hur snabbt och mycket man själv orkar.. Hmm, inte så lätt att förstå kanske.. Om man säger såhär: vi hade typ 5-6 olika övningar vi skulle göra, som kettlebells, rodd, upphopp från liggande osv. Alla dessa skulle göras först 21, sen 15, sen 9 gånger - man började alltså på 15 gånger direkt när man gjort alla 21. Sen en liten paus och sen 18, 12 och 6 gånger. Och så snabbt man kunde då. Alltså det låter kanske inte så mycket - men det var det! Får se om jag fortsätter med det, känns som att jag skulle behöva bygga upp muskler, men ett vanligt styrkepass kanske skulle vara bättre för mig som inte har så mycket att jobba med på ett crossfitpass.

Idag skulle jag plugga massa tänkte jag, men det blev bara ett par timmars projektledning på förmiddagen, sen kom Björn hem så vi tog bilen till Bergvik där jag storhandlade mat medan han gick en sväng med Leia på skutberget.

Har inte så mycket mer att skriva. Nu ska jag se på Damernas detektivbyrå från igår på svtplay - det är ju så himla bra!

Lite bilder från vår utflykt igår.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0