Söndag - kallt.

Sitter här och fryser av någon konstig anledning. Har en dubbelvikt filt runt mig, fläkten värmer för fullt rakt på och innan jag satte igång den var det 22 grader inne.. mystiskt. Jag skyller på golvet. Det kyler alltid ner en.

Idag var mina ambitioner höga - jag tänkte cykla till stan och sen hem igen! Ja alltså det är 5,5 km dit och i snömodd är det faktiskt riktigt tungt. Nåja, det blev inte så.. jag tog bussen ner. Gjorde mitt första besök på stadsbibblan (ärligt talat trodde jag att den skulle ha mer att erbjuda..) och lånade ett par skönlitterära böcker plus en stor hög med serieböcker! Det såg ungefär ut som när man var liten och var på biblioteket, typ 20 stycken stora, men tunna, böcker i en hög. Sen gick jag och kollade in vad klädaffärerna hade fått in för vårkläder och det var ju inte mycket att hurra för. Var säker på att jag skulle få hålla hårt i plånboken inne på gina och hm, men icke. På monki fick jag hålla i den lite, men nää.. Skönt! Att inte ha slängt iväg pengar på sånt som "duger".. En vit mössa från hm och aussie hårinpackning på åhlens blev det dock. Köpte med mig hamburgare hem och fick min kära Björn att hämta mig.

Ja, det var min lilla utflykt. Nu ska jag kika runt på la redoute en stund - sjukt mycket fint i vår om man ser enligt katalogen ju. Sen blir det serieläsning!

Leia är söt i skogen kring fjällstugan på nyårsaftonen. Hon var rätt orolig då det var massa massa älgspår och även två färska legor efter dem: Mamma och barn, chansar jag på.

Kommentarer
Postat av: Alexandra, KAKHUSET

Gud din hund är så vacker! :) Vad var det hon/han hette? :)



sv: Ja jag försöker göra det så konstruktivt som möjligt. Håller med om att det är lite oetiskt men jag gäller dom hellre att få ett fusk G än att struta i dom och låta dom få IG :/

2010-01-20 @ 12:42:36
URL: http://www.kakhusets.se
Postat av: Alexandra, KAKHUSET

Leia är ett supertjusigt namn! :)



Sv: Ja precis.. lite jobbig situationen menmen, jag gör va jag kan för dom :)

2010-01-20 @ 16:43:04
URL: http://www.kakhusets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0