Torsdag - Zummer

Ja det är sannerligen sommar. Allt (eller det mesta iaf) känns så himla bra! Man kan bada och sola nästan varje dag, min fina hund är underbar, jobbet är så kul och jag ser fram emot att gå dit varje dag (trots att det är lite segt utan något att göra ofta) och så vidare och så vidare.
Idag var jag och syrran på ett träningspass som heter Functional moves, det var ett av de värsta passen jag varit på. Så sjukt jobbigt och svettigt. I måndags var vi på ett spinningpass (även det för första gången i livet för mig), vilket gick superbra för mig, medan det såg betydligt enklare ut för syster idag än var det gjorde för mig. Vet inte om det är dagsformen eller just typ av träning. Idag var det knappt någon återhämtningstid mellan blocken i passet och jag tror att jag är svag med sånt.. att inte få pusta ut några sekunder mellan. Men samtidigt är det ju så det ska vara! Träningsvärken kommer med största säkerhet sitta på plats imorgon iaf.
Hoppas dock på inte alltför stor värk: jag, Björn och Leia åker till Fulufjället efter jag slutat jobbet och vandrar och tältar ett par dagar.. Det vore jobbigt att gå och ha ont, plus att bära med sig hela sitt "hem" på ryggen dårå. Det ska bli så kul! Hoppas jag.. Dels för att jag får komma iväg med mina älsklingar och göra en fjällvandring i miniformat, då det inte blev något Abisko med kungsleden.. dels för att vi har pratat en del om fulufjället på senaste kursen jag hade - naturvården. Fulufjället är det enda fjäll där det inte är renbete och det ser därför annorlunda ut i växtligheten och sådär.. Plus att Sveriges högsta vattenfall finns där. Och även världens (?) äldsta gran på över 9000 år finns där, men till den är det nog guidade turer.. jag tror att de inte vill avslöja var den är.
Nu blir det lite läsning (Lilla Stjärna av Ajvide = bra!) och sömn. God natt.

Inget Abisko och Lapporten denna gång.. (kolla in valkarna på Leia.. ehheh)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0