Torsdag - Tillbaka!

Oj, det var inte igår jag uppdaterade här - dåligt, dåligt. Men nu är jag tillbaka. Har haft så mycket med tentaplugget, resan neråt Sverige och inför-seminarie-läsning. Nu är det avklarat och det enda som är kvar på kursen (om det inte blir omtenta då) är projektarbetet vilket vi jobbar på med. Men man är ju äntligen ledig på kvällarna!

Resan ner längs västkusten, Skåne, östkusten, småland och så var rikigt trevlig och intressant. Tänk vad Sverige har att erbjuda som man inte vet om. Besökte ett antal nationalparker och platser för naturvårdsprojekt. Tänkte att jag i nästa inlägg visar bilder och berättar lite om det!

Idag har jag storstädat här hemma, vilket känns så skönt - det var (i mina ögon) riktigt ostädat med massa sand och hundhår överallt!
Tidigare åkte jag och Leia ner till Bäverdalen och tog en liten promenad till badplatsen en bit bort där vi var i vattnet och plaskade lite (riktigt varmt) och sen satte vi oss och solade lite. Efter en liten stund kom en tjej gående och när hon närmade sig började hon hojta lite om någon orm precis på andra sidan stenen vilken vi satt brevid. En huggorm som ringlade sig fram i snabb takt rakt mot oss! Blä! Jag har alltid tyckt att ormar är kul och har suttit med folks stora boaormar på axlarna - men sen Saba blev biten i nosen och svullnade upp som sjutton så har jag börjat akta mig för huggormar. Speciellt för att jag tycker att de är så snabba och plötsligt ringlar förbi precis framför fötterna jämt! Iaf så tog jag Leia och flyttade mig bort. Sen så kom jag ju på att våra saker var kvar där.. Ormen låg kanske 20 cm från mina skor och väska. Lyckades dock få tag i dem med en pinne. Sen satte vi oss en bit bort och slappade.. Och vad ringlar inte förbi då om ännu en huggorm! Då kände jag att det var för osäkert, vill ju inte att Leia också ska bli biten. Fick plocka bort X antal fästingar från pälsen på henne under promenaden så det var nog ändå.
Annars blir det mycket läsning och så försöker jag träna nu sålänge säsongen är igång. Sista veckan nästa vecka tror jag. Får se om jag lyckas hålla mig till planeringen att börja springa i sommar - vill verkligen inte gå tillbaka till mitt förslappade jag nu när jag kommit igång med träningen. Mår så himla mycket bättre nu!
Justja, fick se två igelkottar som parade sig igår också, haha! Kul att få se mer än bara när de smyger omkring och prasslar på kvällarna.
Nu blir det en tur till affären för lite matshopping!

Bäverdalen idag:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0