Måndag - Snö

Det är ju helt otroligt, det toksnöar igen! Är det dags för en ny istid tro? (..lite ironi, med tanke på förra inlägget).
Jag och Leia tog en promenad i snön för ett par timmar sen.. Leia var lika glad som vanligt och döki snön och hoppade omrking på snöhögar och sånt medan jag blev blötare och kallare för varje minut. Usch. Jag som trodde att det skulle vända snart, det är ju mars nu!


Ett försök att visa på hur mycket det är, men jag antar att alla redan vet det mer än väl! Tycker inte att bilden gör snömängden rättvisa heller.. :)

Jag har tenta snart, men har inte lagt något krut på att plugga till den alls.. har en del att göra ändå faktiskt.
Hmm, vet inte hur jag ska lösa detta, jag har redan två andra tentor sen något år tillbaka att behöva göra som jag inte gjort. Kunde för något år sen få nästintill extrem panik för en sån sak att misslyckas med en tenta, eller ha den kvar pga att jag var sjuk vid tillfället eller så.. I samma veva som vi fick Leia - som ju var sån himla omställning bara det - så var jag samtdigt väldigt skoltrött också och det var inte direkt var en "lätt" valp vi fick hem. Jag gick ner till 75 % då och läste inga tuffa kurser alls, plus att jag var helt ledig i somras vilket gjorde att jag kom över den där skoltröttheten och fick tillbaka lusten att lära mig saker. Under höstterminen har det ändå känts tungt många gånger och jag har istället för att försöka tvinga fram något börjat lyssna på mig själv och vad jag orkar - och allt känns så himla mycket bättre. Så för att återgå till den där tentan - jag tänker inte sitta och tvinga mig läsa något som blåser ur huvudet på någon vecka, utan tar det så som jag kan nu, klarar jag det inte så tar jag det nästa gång, svårare än så är det inte.

Ajja, ska stoppa in mig själv och Leia i bilen och hämta Björn vid univ. vi ska sticka och handla mat och sånt (en av oss, medan den andra tar en promenix med Leia, för lite miljöombyte, på samma gång).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0