Tisdag - Solsken och plus(!)grader

Har precis gjort mig en lunch bestående av en lingongrova med smält ost på och en halv jätteavokado med gräddfil+hackad rödlök och röd rom på. Jag vet ine hur det ser ut för andra, men jag tycker att mina luncher blir mer och mer mystiska - men det beror väl på att jag äter själv och att man helt enkelt tager det man haver, antar jag.

Kom innan dess hem från en helt underbar promenad med Leia. Det gick så himla bra, hon drog knappt och när det blev spänt koppel ibland saktade hon in direkt, min fina fina tjej. Det var tokvarmt ute med strålande sol och plusgrader, kan det bli bättre? Hade dock önskat mig ett par bättre skor för jag var helt blöt av alla stora vattenpölar och all tösnö och slask som låg här och var.

Snart åker vi hem till Hofors också, äntligen! Som det ser ut nu så åker vi torsdag em-kväll. Det ska bli så himla kul och skönt att få komma hem till mamma och pappa och vänner och mormor och Saba och skogen och så vidare. Har bokat klipptid nu men känner nästan att jag skäms för att gå dit och visa Jenny mitt slitna hår - det blir alldeles för stora hopp mellan klippningarna. Kanske inte är så normalt att känna så, men det blir ju lätt så när man vet bättre och när man känner den som klipper. Jaja, det blir väl inte bättre av att jag struntar i det heller.
Har precis fått hem nya Elle-tidningen också så jag ska göra mig en kopp te efter lunchen och bläddra i den en stund.. Ojoj, ibland har man det bra.

Snart sommar!?





Miss Vindöga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0