Sleepwalk

Sådär, nu är jag lite tillbaka igen. Har kämpat på med ett projektarbete i min Djurhållningskurs och fick igår äntligen in mitt första utkast för att få det ganskat av andra som går kursen innan det ska in till läraren på söndag. Om ekologisk slaktkyckling. Eller avsaknaden av den snarare. Såå skönt. Av någon anledning fixade tidsomptimisten i mig så att jag trodde att jag hade massa tid på mig, men sen när evolutionskursen började så blev det kaos och panik. Näe, måste sluta tro att jag har mer tid på mig än jag har - nu är jag ju lite efter i den nya kursen också bara för det.

I helgen åker Björn till Hofors på födelsedagsfest och jag och Leia blir kvar här hemma.
Har planerat in att julpynta lite (det är inte så att vi har överdrivet mycket här i vår lilla studentlägenhet, men ljusstake, adventsljusstake och stjärna måste man ju ha!) och baka! Ska baka pepparkakor för första gången tänkte jag, det är ju så himla mycket godare när de är sådär ljusa och milda som när man gör hemma. Tänkte baka lussekatter och vanliga bullar också..
Men lite tveksam är jag. Jag och Björn började äta helt enligt LCHF förra måndagen, och jag hoppade över min godisfredag och lördag som jag brukar ha, vilket var svinajobbigt men nu känns det helt okej. Jag är så himla mycket piggare när jag inte äter sådär sjukt mycket kolhydrater som man gör när man äter "normalt" och även när man är ett chips- och kakmonster som jag är. Det var ju därför det var så bra att jag begränsade mina dagar, då jag är sådär seg i huvudet, trött och uppsvälld, de två dagarna. Men nu hoppade jag över dem och ja, ett par dagar efter helgen är jag alltid rundare om magen för att man får så mycket vatten i kroppen av kolhydraterna, men nu var jag inte det och det kändes mycket bättre. Fast kan man verkligen ignorera glögg, lussekatter och pepparkakor inför julen? Njae.

Träningen går bra och idag tänker jag prova på ett styrkepass igen. Kan fortfarande inte amvända min kroppsvikt på min vänsterarm - men blir det armhävningar får jag väl hitta på något annat. I lördags var jag, Björn och Leia ute och sprang en runda på nästan 5 km. Vi sprang väääldigt sakta, men jag klarade springa typ hela tiden - imponerad av mig själv!

Jaja, avslutar med en fin bild på min älskade cirkushund. Man kan ju fråga sig vad jag gör med henne.. men det är inte så att jag tvingar henne till något. Det var någon gång när hon var liten och jag tränade med henne och hon fick hoppa upp på en ganska smal mur och balansera lite.. Sen dess hoppar hon i princip alltid upp om man går längs murar och sånt. Ops. Här sa jag dock åt henne att hoppa upp, men jag tycker nog att det är lite imponerande för en så stor hund att hoppa och kunna stanna kvar däruppe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0