Beautiful day

Hello!

Sitter och tittar ut genom det regnstrimmiga fönstret och drar mig verkligen för att gå ut med Leia. Ibland känner man inte riktigt för regn.. Men jag ska dra på mig stövlar och jacka på både mig och Leia (ja, inte stövlar på henne då) så går det nog bra.

Försöker plugga under dagarna, men ja, jag vet inte om det är för att jag läst på halvfart nu bara, men det går verkligen inte snabbt. Måste speeda på lite för annars kommer det bli panik nu när jag kommer att ha en heltidskurs plus denna kurs som går på halvfart över hela terminen.. Läsa på 150 % kräver disciplin alltså.. Därför vore det bra om jag kunde minska ner det till åtminstone 125 %.

I lördags var jag, Björn och Leia ute på kvällspromenad och bestämde oss för att gå in i den, av oss, sk. "lillskogen" så att Leia skulle få springa omkring och busa lite. Det var ganska mörkt - eller iaf svårt att se - för både jag och Björn gick och snubblade, och jag påpekade självklart att man måste titta noga så att man inte ramlar.
Ja, vem var det inte som ramlade? Jo jag. Fastnade med foten i en liten stubbe/rot och voltade rätt ner i backen. Tog emot mig med händer/armar, men det blev sån himla fart att jag verkligen slog i dem i marken. Fick sjukt ont i vänster handled, och den domnade bort en stund, men sen flyttades smärtan till armbågen. Så jag höll armen i 90 graders läge resten av kvällen och var så försiktig..
Dagen efter gjorde det fortfarande lika ont och jag kunde knappt röra armen så jag ringde sjukvårdsrådgivningen och fick åka in till akuten där jag röntgades och så. Hade, som tur är, bara en spricka i armbågen och behövde inte gipsa eller något, utan fick recept på smärtstillande och jag ska tydligen röra så mycket som möjligt på armen (utan att belasta) för att den inte ska stelna.
Så nu gör jag det. Kan fortfarande inte räta ut den helt eller vika in den, men det tar sig! Från att ha varit fast i barbie-arm till att snart nästan kunna röra den som vanligt (med viss spänning och smärta) är inte illa. Jag tror att kicken i baken kom när min syster sa att det var vanligt att folk blev stela permanent efter att ha skadat sig. Då bestämde jag mig för att jag INTE skulle bli det.
Tyvärr kommer det nog att dröja innan jag kan belasta armen, vilket känns sååå tråkigt för nu kan jag inte träna styrka med vikter (eller mig själv som belastning)! Jag gick på step i måndags och det fungerade bra - förutom att det såg lite halvt groteskt ut med armen i en konstig vinkel jämfört med den andra - så jag får väl köra på det..
Jag råder folk att inte gå på små knöggliga stigar när det är kväll och mörkt ute!

Igår fick jag äntligen se Flickan från ovan också - så bra och vacker film, gillade den verkligen.

Nåååja, nu ska jag sakta men säkert ta mig ut och sen fixa ihop lite sill och potäter till lunch åt oss. Hej hej!


Min fina lilla tjej utanför universitetet för några veckor sen.



Justja! Min kära Anna har börjat blogga också, ÄNTLIGEN! Den kan man kolla in här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0