Bullar!

Hej på er.
Nu är jag sämst med uppdateringen igen. Åå, blir så irriterad.. men av någon anledning passar det ju inte alltid helt enkelt. Ska försöka bättra mig.

Det mesta ser i alla fall ut som vanligt. Jag har tränat ganska mycket och börjar faktiskt känna på träningarna att jag är starkare och kan öka lite med vikter och sånt där - det är kul! Har ett nytt mål också; springa ett lopp nästa sommar. 1 mil blir bra. Tänkte kanske köra vårruset också (5 km) bara för att se hur det fungerar! För tillfället tränar jag ju bara gruppträning, men jag tror att jag snart måste lägga in åtminstone ett löppass i veckan om jag ska kunna komma igång lite smått. Min kondition har jag ju också märkt har blivit bättre - men det är stor skillnad på att träna pass en timme och springa en timme.

På steppasset igår höll jag på att storkna; det var fullpackat i salen plus att jag tryckt i mig ett antal bullar under dagen också. Usch.. är glad att mina godisdagar är begränsade, mår så himla mycket bättre och så mycket piggare de dagar jag inte äter så mycket kolhydrater (förutom de jag får i mig med maten.. som potatis, morötter, frukt, bröd eller vad det nu kan vara). Meeen, det är ju så gott och så även igår. Jag satte igång med bullbaket redan på morgonen och jag måste säga att jag nog aldrig ätit så goda bullar som de jag gjorde den här gången. Tror att hemligheten även denna gång (förutom att knåda degen länge och väl) är att använda Smör och inget margarin eller så. Både i degen och i fyllningen. Visst det är dyrare - men vill man inte hellre äta mycket godare och färre än att äta det dubbla med nåt billigt margarin? Gott var det i alla fall.

Har nyligen kommit hem från en skogstur med Leia där vi även la ett relativt enkelt spår. Tror nog att Leia tyckte det var lite väl enkelt också - med tanke på de superspår som Björn brukar lägga åt henne - men jag vågade inte göra för mycket när det blåser som det gör. Försökte ta lite bilder på det och de lägger jag upp senare!




Kommentarer
Postat av: Monikan

vilka fina bullar! de såg supergoda ut. jag har börjat göra mina bullar på bakplåtspapper ist för i formar. har fått för mig att de blir saftigare, men det kanske bara är goja. förmodligen :]



men iaf! ja, jag måste sätta upp något träningsmål nu för jag kommer inte iväg ut och springer. tröttnade lite för jag fastnade, blev liksom inte bättre eller nåt, så nu har jag väl blivit sämre också. suck. men jag vill ju köra igång igen! ska försöka varva det lite med cykling osv. vi cyklade ju ut till havet i söndags, och sammanlagt blev det ändå närmare 2,5 mil dit och hem. så det är ju lite bra! då kan jag cykla den rutten då och då när jag vill ha något annat.



MEN IAF, det jag försöker komma fram till är att ska vi inte joina wojtek nästa år till midnattsloppet då? eller springa något annat milslopp? tjejmilen? nånting iaf, så att jag har ett annat mål än förbättra tiden på vår ruset. grejt!

2010-10-06 @ 18:34:26
URL: http://winks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0