Att vara sjuk..

Jag har, som säkert många andra, fått upp ett litet agg mot försäkringskassan och alla dessa krångliga papper och hemska regler och sånt som kretsar kring den när man är sjuk och andra saker. Inte minst "personliga" erfarenheter där min kära mamma haft problem och blivit utskickad att söka arbete när läkare säger något annat och när det inte finns såna arbeten som i så fall hade passat. JOmen det kanske finns.. någon annanstans i Sverige. Bara att flytta.
Tack och lov har det ordnat sig även om det nog är tungt de gånger när kroppen inte riktigt orkar med det som måste göras.

I alla fall. Det var inte det jag skulle skriva om, utan jag ville länka till detta, som visar en hemsk historia.

Jag tycker synd om dem/er som jobbar på försökringskassan idag - det kan inte vara lätt. För jag tror inte att ett krav att få jobba där är att vara känslolös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0