Helgmys och lite klicker.

Hej på er.
Helgen är i full gång och här hemma myser vi för fullt. Massa godis, muffinsbakning, filmer, tv, ätit ute, förtidsröstat, shoppat på stan, plugg, skogpromenader, svampplockning och lite sånt är det som tiden gått åt till sedan fredag morgon. Jag ska försöka hinna slänga i en toning i håret (för att ge håret en uppfräscning, det blir ingen ny färg) och laga korvstroganoff idag - det är allt jag planerar att hinna med förutom att se filmer. Jag och Björn har nämligen filmmaraton idag. Vi har dock bara hunnit med en film än sålänge.. kan bero på den långa sovmorgonen vi tog.. Men det blir fler!

Jag har börjat klickerträna fot med Leia och hon är jätteduktig. Vi har ju sedan tidigt i vilddjurets liv klickertränat på nya saker, tack vare Björn, han har verkligen fått klickern att bli något riktigt bra för Leia - så vill man få något ordentligt gjort där Leia verkligen anstränger sig så är klickern perfekt. Det blir sån skillnad på vilken respond hon ger och man ser hur mycket mer hon egentligen vet vad man vill av henne när man använder den jämfört med att man själv säger Bra! och sånt. Ska försöka hitta på nya saker också att klickerträna med, för det är riktigt svårt att få henne att hålla fokus någon längre tid. Jag kör ungefär 3 x 2 minuter med ett par minuters paus emellan, hon klarar inte mer - då börjar dofter och ljud locka mer. Kul är det iaf!
Annars är hon lika vild som hon varit ett tag och stundtals är det rätt jobbigt.. T ex om man träffar folk ute och pratar så blir hon till sig, precis som när hon var yngre, och biter i händer och hoppar.. (på oss alltså) - ganska jobbigt faktiskt.

Nåja, nu är de två hemma igen, så nu blir det nog ännu en film.


Bus vid Sörmon.


Är man chokladgalning som jag är så måste man ju testa de två nya chokladkakorna från marabou - de var såååå goda, fast väldigt söta. Med chokladsås/kolasås och annat gott i.


Jag och Leia väntar på Björn i bilen. Nosen ser ju ganska rolig ut..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0