Cotton

Ja bomull, det är det rätta ordet. Fullt av det i huvudet. Har sovit massa och känner mig ändå som om jag varit uppe och tränat hela natten. För jag har en hemsk träningsvärk också. Jag var på poweryoga igår och tänkte att, ja det blir lagom att få strecha ut lite och använda andra muskler mellan att ha sprungit i söndags och styrkepass idag. Hujuj, sån här träningsvärk har jag nog aldrig fått av yoga förut? Konstigt är det. Men träningen idag blir då inte av - tror inte på att träna bort träningsvärken som är vanligt att man säger. Träningsvärk beror på att fästena i musklerna är trasiga och håller på att repareras, så det verkar konstigt att göra ännu mer skada med mer träning tycker jag. Däremot blir det nog en liten löprunda ikväll, för att varva konditionsträning och styrketräning är nog bra tror jag. Mycket tro och tyckande här nu..
Appropå tycka, så tyckte jag att min bakgrund var hemsk och skrikig och har bytt ut den mot en lite mildare variant som jag målade lite snabbt med en färg jag haft i huvudet ett tag. Det blev nog okej och jag byter kanske ut headern senare också.

Träning!:

Förra veckan, v. 15:
Tisdag: Powertstep 75 min. Oj vad tungt det var. Kanske för att passet var uppbyggt så att man körde stenhårt direkt, jag blir alltid trött väldigt snabbt av sådana pass - att bygga upp passar bättre för mig. Blev lite yr och tog en dextrosol efter 30 min. Tyvärr började den verka när det bara var tre styrkelåtar kvar i slutet. Jag gick pigg därifrån i alla fall..

Fredag: Styrka 75 min. En annan ledare hade hoppat in och körde sitt pass, vilket jag inte gått på förut. Ett väldigt fokus på ben var det, och jag kände mig lite vinglig. Men ganska kul och effektivt pass ändå.

Söndag: Löpning, 6 km, 37 min. Det kändes riktigt bra och samtidigt så gick jag mer på det här passet än vad jag gjort tidigare.. både i mitten av passet och uppvärmning och nedvarvning. Ändå tycker jag inte att det var så dålig tid. Jag fick mindre/knappt ont i fötter som jag har fått tidigare - kanske för att jag sprang på elljusspår-slingan en stor del nu när den äntligen är torr - men överhuvudtaget kändes tekniken bättre; Upp med bröstet, inte spänna händer och armar men ändå låta dem hjälpa i rörelserna, försöka hålla bra vinkel på nacke/rygg så att man naturligt kan hålla stolt hållning och andas så bra som möjligt är lite det jag jobbar med..

- Ska för övrigt försöka skriva lite oftare så att inläggen inte blir så jäkla långa.. en gång varje dag skulle nog vara mer lagom kan man kanske tycka?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0