under African skies

Idag är det fredag; fint väder, städat hemma, kokosparfait gjord imorse i frysen, träning osv - underbart.

Igår hade jag en dag då jag verkligen var matt på allt. Hade så mycket att göra, har inte tränat på länge och kände mig dålig, hundens tass krånglade och skon var trasig och dålig. Tog dock en sak i taget; fixade mig igenom sysslorna, tänkte att det var okej att jag missat träningstillfällen att det inte är hela världen och åkte till djursjukhuset och inhandlade lite grejer plus en ny sko till hunden. Och det kändes mycket bättre. Det är så lätt att man bara sätter sig ner och mår dåligt när man har ett berg framför sig att bestiga, men har man väl börjat så går det andra ofta "av sig själv", för mig är det så iaf.

Lite premiärer har vi haft denna vecka, det går verkligen mot sommar nu och det är så himla skönt.
Björn åkte ut och spårade med Leia för första gången på flera månader och hon var toktaggad fick jag höra. Hon älskar verkligen att spåra och hon blir så mycket duktigare. Förut brukade hon alltid fortsätta spåra (eftersom den som gått spåret fortsätter framåt för att gå tillbaka till startpunkten i en vid båge så fortsätter ju det hon går efter..) efter att hon hittat sakerna som vi lagt ut, men nu vet hon att det är slutet på spåret och fokuserar på dem istället.
- Vi får dock ta det lugnt med aktivitet - iaf den fysiska - nu när det är som det är med tassen. Jag tycker att det tar väldigt lång tid för läkningen tyvärr, men när jag sökt på nätet så verkar det som att det kan ta väldigt lång tid innan klon ser ut som den ska, om den någonsin gör det igen. Hon är varken svullen eller varm så det verkar inte vara någon infektion i tån.. vi kanske måste lufta den mer? En ny sko ha vi köpt iaf, den hon hade var ganska trång och hon hade faktiskt fått ett litet skavsår på "tummen", plus att hon tuggat på den när hon var själv i förrgår. Det intressanta är att hon tuggat bort en bit precis där det täckte just tummen.. Kan hon vara så smart vår hund?

En mindre rolig grej var att Björn fick plocka bort en fästing nästan direkt när han var ute och spårade.. Det hade man ju glömt såklart.. vem vill minnas såna otrevligheter när man ser framemot sommaren?

Ett par dagar sen åt vi jordgubbar med grädde och såg film också (The tourist) - gott gott. Inte som när det är säsong - och jag är inte heller för att köpa för mycket frukt och grönt när det inte är säsong för det är ofta mycket energiförbrukning/transporter och väldigt lite nyttigheter i såna  - men ett "test" ville man ju göra.

Träningsdokumentation kommer i slutet av veckan istället! Det blir inte en lång lista dock..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0