En sån där dag

Idag har varit en sån där dag när allt strular/går fel/känns dåligt. Det började med att jag skulle försöka vakna. Det gick sådär, och jag blev sen. Planen var att jag skulle ta blodprov (springer fortfarande och gör det titt som tätt) innan föreläsningen som började klockan 9.15. Men det var smockat med folk där just då (klockan 8.45) så jag skulle inte ha hunnit bara för att jag blev så sen. Så då gick jag på föreläsning istället. En föreläsning där jag tappade fokus med jämna mellanrum, och självklart på de ställena där man bör ha lyssnat, vilket gjorde att jag inte hängde med, och jag orkade inte fråga (vem vill avslöja att den sitter och drömmer?), så det kändes rätt bortkastat.
Senare på dagen pratade jag i telefon med en person som jag inte pratat med förut, och jag avskyr när det blir konstigt, bara för att man inte vet hur en viss person är att prata med! Man typ pratar i mun på varandra, eller så blir det tyst. Och så blev det såklart nu. Gaah. Som tur är fick vi båda fram det vi ville ha sagt.. men ändå.
Efter det gick jag på ett kort corepass på 45 min. Det var skitjobbigt! Herregud, tänkte jag, vad är det frågan om, då jag var skakig redan efter 10 minuter. Jaja, klarade mig igenom det i alla fall.
Sen skulle jag laga mat; köttfärssås och makaroner. Två gånger tappar jag den jäkla stekskeden i golvet så det sprutar köttfärssås överallt..
Nåja, nu är dagen snart slut - låt det inte strula mer please.

En bra sak denna dag var min lunchpromenad med Leia. Det var så fint med den lilla lilla snön/frosten Karlstad fått, kylan och den strålande solen. Fotona är tagna strax efter 12 och det är verkligen inte högt över horisonten solen hamnar nu. Men snart vänder ju det också.





På flera ställen från Alsters herrgård till kohagarna kan man se släpspår efter bävern ("släpet"= kvistar, men framförallt svansen) som små gator ner till vattnet. Vill man för övrigt se bäver så verkar detta vara ett bra ställe. Jag har bara sett den en gång här, men om man bara orkar sitta lugnt en tidig morgon eller kväll så är det nog inga problem.


Stora bakfötter har de!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0