Julen och ätandet

Hejsan.
Idag har jag sprungit sönder mitt knä. Kan inte gå i trappor eller på ett för ansträngande sätt. Blir bara söndagspromenadlunk för mig dårå. (Hemskt!) Jag sprang en hel mil (på en sämre tid: 1 h 10 min) men det tog emot nästan HELA tiden. Hur kul är det att springa då? Förra veckan fick jag till 5 träningspass/dagar, vilket jag känner mig ganska glad över.. men det känns som att jag pajjat det nu under julen ändå. Näe, det blir nog skönt med träning igen, så fort jag kommit ifrån detta julmatsfrosseri och julfestande. För att inte tala om alla kakor, all choklad och allt godis som trycks in i munnen mellan varje måltid nästan. Nästan så att jag går runt och flåsar hela tiden för att magen är så full.

Här kommer en bild som föreställer ett vykort från gymmet som Björn brukar träna på - läs och begrunda:


OBS. Vill poängtera att jag verkligen tycker att man ska äta precis som man vill - vill man äta mycket under julveckan eller något annan vecka så ska man göra det, helt klart. För min egen del tycker jag att det är värt att få äta massa sånt under en kort period, bara jag kan ta mig ur det sen. - Man bör nog dock vara medveten om att mat ändå är energi, och energin måste hamna någonstans. Antingen förbränns de i musklerna och hjärnan, eller också lagras de - i väntan på "sämre" (bättre?) tider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0