Leia ställer in parabolerna

Hörde jag rätt? Sa du ÖRA?



När vi frågar Leia om hon vill ha ett öra (grisöra) eller ett ben, eller ibland om hon är väldigt rastlös och vill gå ut/väldigt hungrig och jag frågar om vi ska gå ut/om hon vill ha mat - så lägger hon huvudet på sned. Detta är ju ganska typiskt för hundar, de vrider på huvudet för att lokalisera och uppfatta en ljudkälla.. De flesta hundar jag stött på gör det oftast när det är något konstigt/pipigt ljud som låter. Exempelvis vår gamla hund Saba gjore det när jag blåste i min blockflöjt, eller blåste på ett platt grässtrå genom fingrarna så att det låter sådär högt.. Leia gör det dock nästan bara när hon hör något hon vill höra.. ungefär som att hon verkligen måste kolla om hörde rätt? "Sa hon verkligen ÖRA?" ..Ibland kan vi sitta och prata och någon säger något om sitt öra - då ser man i ögonvrån hur Leias huvud vrids. Grisöra = alltid redo! verkar det som..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0