Vädret. Och vargen.

Blir verkligen ledsen på vädret. Nog för att man vetat att det kommer att bli allt mer såna här "vintrar", men inte redan? Och inte i år? Hörde ju på tv att man brukar säga att kalla vintrar ofta kommer i tre. Det betyder att vi har en kvar! Jag vill ju åka skidor! Men istället är det stormblåst med horisontellt regn idag. Jaja.. jag får väl ta och prova Björns rullskidor då. Kommer att se ut som Bambi på hal is, men vad gör man inte?
- Det sorgliga är att de "klimatförändringsskeptiska" nu börjar undra om det kanske ändå inte börjar ändras lite i temperatur och väder. Då undrar jag; om nästa år blir en svinkall vinter med massa snö, ändrar de sig igen? Jag trodde att alla nu levande människor, åtminstone i i-länder, kommit i kontakt med en sak kallad "vetenskap", - japp det är vetenskapen vi baserar våra hypoteser och teorier (eller fakta, om man nu vill kalla det så) på nuförtiden. Inga gamla böcker, inga traditioner/traditionella "minnen"/myter/berättelser och defenitivt inga subjektiva värderingar (om nu värderingar/åsikter kan vara något annat än subjektivt).

En annan sak som är ledsamt var när jag idag gick förbi en bil på en av universitetsparkeringarna, och den hade ett klistermärke med en varg där det stod "varg: nollvision i sverige" eller något liknande. Där har vi också en teori om hur allt ska vara, baserad på tradition och egna (farfars?) åsikter. Löjligt är dock när man i den frågan försöker argumentera för att det vetenskapligt skulle finnas någon sorts ursäkt för att vargen inte ska finnas i vår fauna, och att man anser att jägarna gör samma "predator-jobb" som vargen skulle göra på våra "bytesdjur" här i Sverige. HAHA.

Okej, då tror jag att jag har gnällt färdigt. Dags att sova!

(OBS! Jag vill påpeka att jag är en stor förespråkare för sagor/myter och alla sorts gamla berättelser, och jag tror att man har MYCKET att lära av vissa, ur moraliska aspekter, hur man bör vara mot andra och mot naturen. Dock inte som någon sorts förklaring för hur jordklotet och dess naturliga processer fungerar..)


HALLÅ SNÖN, VAR ÄR DU?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0