Speedy gonzales

Godafton.

Idag var planerna att jag skulle plugga, men det var ju nästan omöjligt. Var för det första alldeles seg på morgonen. När jag väl tog mig upp blev det en rask promenad med Leia i den strålande solen, det var så fint ute, underbart när det fryser på så att precis allt, alla små trädgrenar, allt blir vitt. Det var väl drygt 15 minusgrader ute så Leia studsade lite då och då (frös, speciellt om tassarna), men det löste vi med lek under promenaden med jämna mellanrum. Ibland får man värma någon tass, men denna gång var det bara tassen som jag inte lyckats smörja in som blev lite kall precis innan vi var hemma..

När vi kom hem var det Alpint på tv, går inte att sluta titta på det, så jag gav upp pluggplanerna och tittade på det medan jag åt frukost.

Sen tyckte Björn att vi skulle ta hund, sele och skidor och åka till skutberget för lite skidåkning på Vänern. Jag var tveksam eftersom det var så kallt (med tanke på Leias tassar), men det hade ju gått upp till 11 minusgrader så vi åkte dit. Björn fick åka först och så drog Leia mig bakom. Gick riktigt bra - andra gången min lilla dam får dra mig på skidor nu - men jag var lite rädd ändå.. kan inte sluta tänka på hur det skulle vara om isen gick sönder.. hu.. Men med mycket folk ute och så fint väder och sådär så kändes det rätt okej ändå. Det är en sån hjälp att ha någon som drar en på skidor.. Många gånger när jag tappar balansen lite så gör den extra farten från Leia att jag kommer "på rätt köl" igen. Så fort jag ramlar så stannar hon och kommer bak och kollar hur det är med mig.. Hon är verkligen jätteduktig. Det är riktigt roligt!
Vi funderar på att köpa såna skor som draghundar (tävlingshundar) har när de springer, för att skona hennes tassar, men jag vet inte om de får så bra grepp med tassarna då? Tål att tänkas på.


Björn och Leia åker skidor i Skived (tror jag?), för tre-fyra veckor sen kanske..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0