Jack The Ripper.

Hej på er. Försöker mig på en uppdatering även om det blir väldigt konstigt och ganska tråkigt när man uppdaterar såhär sällan.. Det känns varje gång som att jag måste återberätta lite av vad som hänt och därför blir det väldigt lika och väldigt överspännande, vilket jag kan tycka blir tråkigt. Det är mer roligt att berätta om någon eller några enstaka saker per gång.
Men någonstans måste jag börja och då måste man uppdatera lite sen sist.
För en-två veckor sen började nya kurser. I vår fortsätter jag på sista terminen för den sk. påbyggnadsutbildningen i djurskydd (även om den inte heter så, utan det är bara fristående kurser, bara för att Linnéuniversitetet just blivit just det univ. och gör om saker och ting vad jag förstått) - den här terminen är det kursen Djurhållning - inriktning sällskapsdjur och hästar, Förvaltning för djurskyddsinspektörer och lite senare Djurskydd.
Den första är väl lite som den jag läste i höstas (Djurhållning - inriktning lantrbukets djur), och jag hoppas verkligen att den kommer att vara lika givande som den förra. Den andra är fullproppad med lagar, regler, förordningar, författningar, hierarkier, ja massa juridik och sånt. Det är en riktig labyrint måste jag säga - kursen har knappt börjat och jag är helt snurrig, snacka om att papperssverige är invecklat! Ja, det är väl förmodligen mer eller mindre lika invecklat i alla länder, men det är en riktig kedja man ska traggla sig igenom. Och kursen har knappt börjat!

För tillfället är vi i Hofors igen, mysigt är det men jag längtar verkligen efter mitt hem. Önskar att Karlstad kunde flytta sig lite närmare hitåt.
Jag och Björn försöker hålla ett pluggschema med att sitta till 16 varje dag, så att vi faktiskt får saker gjorda även här. Det gick bra för mig i måndags, då satt jag från 8 på morognen till 21 på kvällen - kanske för att jag hade inlämning - men nu har det gått segare. Kan bero på min förkylning, men kanske mest på att jag bara sitter och tänker att jag vill hem till vårat stora skrivbord, sitter konstigt här alltså.

Leia slutade löpa efter nyår och nu är hon äntligen sig själv igen, fast ännu liiiite vuxnare, vilket är så skönt - hon är så underbar vår vackra madame. Björn vägde henne för någon vecka sen och hon hade gått upp över två kilo. Inte så konstigt kanske när hon fick älgkött i maten typ varje dag hos Björns föräldrar och Björn flera gånger i veckan åkt skidor med henne. Musklerna växer helt enkelt. Nu har hon fått ta det lite lugnare och det märks att det var välbehövligt i några dagar, hon bara sov och sov. Nu är hon mer taggad igen, så det är väl dags att hitta på något mer igen än vanliga promenader och spring och lek som det annars blir.
Får se hur jag får ihop det med hundkurser i vår också, måste ju sätta igång nu alltså. Ska grunda med de vanliga vardagslydnad för att därifrån gå vidare med något mer inriktat tänkte jag. Börjar nog om från början med henne trots att vi gått en allmänlydnad - det blir nog mer flyt då.

Jaja, nu ska jag se första säsongen av Solsidan - såg bara kanske hälften av avsnitten när det gick, så jag har inte börjat kolla på nya säsongen ännu heller.. Och det vill jag ju ändå.
Najtnajt.


Kommentarer
Postat av: Björn

Hej!

Kul att du uppdaterar, vi vill ha fler uppdateringar!

Leia har gått upp för hon har tränat faktiskt! :)

2011-02-03 @ 22:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0