Pärlor

Ja, vi kör på en veckans höjdpunkter igen tycker jag (- trots att veckan varit rätt tung med skola och stress).

Springturen i måndags: Jag satt i pyamas i soffan och skulle dricka te och äta choklad och se tv, klockan var 21 ungefär - och då drar Björn med mig och Leia ut på en löptur. Trots att jag tränar så var det verkligen jobbigt, men jag antar att löpning är en annan sak än träningspassen inomhus.. 6,6 km, 40 min!
Bullar: Upptäckten av ett nytt, helt perfekt kanel-/vanlijbullsrecept - godare bullar får man leta efter med lupp. (fotot är gammalt dock)
Utan dina andetag: Ja, jag kanske är lite efter, men tycker så mycket om Carolina Wallin Pérez versioner av Kentlåtar och speciellt Utan dina andetag (är väl inte ensam direkt..). Har alltid haft svårt för Jocke Bergs röst även om jag varit medveten om att det är bra musik och framförallt bra texter. Ibland passar sångaren och musiken ihop, ibland inte.
Vasaloppet: Idag har min älskade Björn kört Öppet spår - dvs. "vasaloppet" men en vecka före. Går till precis på samma sätt som vasaloppet men lite mindre folk och mindre stress.. men inte en mindre prestation för det - jag är så otroligt stolt över dig, förstår inte hur man klarar av det.. 9 mil! Herregud. Kanske ska ta och satsa på det nästa år jag också? Krävs en del träning för det isf. Får se var jag hamnar med loppen jag tänkt göra i sommar istället.






Kommentarer
Postat av: Monika

heja björn! vad duktig han är! hur lång tid åkte han på? och vad duktig DU är, med träningen dårå. för mig går det himla segt nu måste jag säga, men jag får peppa till mig lite och köra igång ordentligt. på med träningskläderna och ut på en löptur nu ba! heja heja!

2011-03-07 @ 09:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0