Backträning



Sitter här och försöker komma igång efter ett träningspass på ovanstående plats, nämligen Hofors slalombacke.
Det var helt sjukt jobbigt - jag har inte kört backträning alls, vilket jag borde, det räcker inte att bara springa vanligt i lagom takt för att bli bättre.

Vi började med att gå upp första gången och att jogga ner. Vi bytte backar, så den som syns till vänster, som är brantast tog vi efter uppvärmningsbacken (högra). Sen tog vi en som inte syns i bild och sen tog jag den högra igen, medan Björn körde på den brantaste igen. 4 vändor alltså! Plus upp i barnbacken för att ta sig till bilen då såklart. Det är svårt att visa hur pass brant det är, men det är det verkligen. Jag klarade inte jogga uppför mer än kanske totalt en och en halv backe, resten gick jag, medan joggingen neråt inte kändes ansträngande alls, snarare befriande efter pinan uppför. En timme totalt.

Känns riktigt bra att köra igång med något sånt här också och nästa gång går det bättre!

Leia var också med och hon hade det nog betydligt lättare, men när vi efter andra gången kom ner och hon skulle dricka i en "liten" pöl så klev hon bara rakt ner och simmade en vända, vilket inte brukar hända ofta utan att man sagt åt henne eller leker - så det tog nog på lejongumman också.

På toppen.


Ner.. (crossbanan i bakgrunden)


Björn och Leia påväg upp. Dumt att det inte riktigt syns hur brant det är trots att jag knäppt i lutningen..


Påväg ner (jämför man denna med första bilden så får man ett hum om hur lång backen faktiskt är).


Snabb sallad efter. Gott! Har fått en grej för lufttorkad skinka nu också. Fast med mozzarella helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0