call your girlfriend-

Goderafton.

Har befunnit mig i Hofors i en vecka nu, och längtar hem redan. Jobbigt jobbigt. Samtidigt vill jag ju vara här. Men jag är helt klart för gammal för att bo hemma hos mami och papi - även om det bara är för en kort tid. Man har ju olika rutiner och sätt att göra saker. Jag kommer ju såklart anpassa mig, men det tar väl säkert någon vecka eller så.

Helgen har gått i fest-tecken. Bessemerfest här innebär öltält och langos. Nu har jag fått min dos av Hofors uteliv för ett par år framöver skulle jag nog säga. Låten "Från Hofors intet nytt" är passande, och så även för öltälten på bessemerfesten. Men roligt var det.

Idag var jag, Björn och Leia ute och fiskade. Leia var rätt jobbig, hon blir taggad när man kastar då själva kaströrelsen + att något flyger iväg (draget) förmodligen är likt att man kastar en frisbee eller boll som vi ju brukar göra. Till slut blev hon lugnare iaf. Även fast Björn tyckte att det nappade alldeles för dåligt så gjorde mysig kvällssol och en varsin gädda turen mycket bra i mina ögon. Nu ligger de brevid och snarkar båda två.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0