Why Can't I Be You?

Godafton!

Sitter här och försöker ta mig igenom en föreläsning och det går så himla segt, när ska jag komma igång med skolan? Har klarat mig igenom hela vintern utan att bli sådär vintertrött som jag brukar kunna bli, varför slår det till nu när solen ofta strålar och dagarna börjar bli långa? Så dumt. Jag hoppas verkligen att det vänder.

Det som sitter främst i huvudet nu är skidor. Ser på skidor hela tiden, så spännande. Lite jobbigt igår i slutet av herrarnas stafett när Northug gick in före Hellner i mål, var lite sur ett tag efter det - men det avhjälptes med ett styrkepass! Idag kändes det lite bättre med damernas masstart i fristil, får se hur det ser ut imorrn med herrarnas 50 km då. Men innan dess är det ju Vasaloppet! Äntligen, har längtat efter att få sitta och titta på det i soffan i flera månader nu. Aldrig trodde jag att jag skulle vara så inne i ett skidVM osv, men såhär har det sett ut nu i några år och det har väl lite med egna ändrade intressen antar jag. Är nog bara vintersporterna som är såhär roliga också, friidrott och fotboll är väl inte sport-tv-favoriterna direkt.

Idag tog vi en löprunda igen. Gick sådär, inte bättre, inte sämre - men det är väl bara att kämpa på! Ca 50 min på 7 km. Mitt mål är att få bättre tid än käre bror fick förra året på Midnattsloppet, jag ska hamna på under 45 min på 10 km, så jag siktar väl mot det. Och det tar ju tid, det vet jag ju - speciellt för mig som inte har så speciellt starkt psyke.. tvärtom mot min Björne som kan ställa in sig på något och snabbt bli helt uppslukad av det.

Leia har gått upp en del sedan de senaste veckornas mega-hunger som hägrat i hennes kropp, så hon hänger med på löp- och skidrundor och får hålla sig till hennes vanliga torrfoder och möjligen ett öra om dagen också. Örat är till för att vi klipper klorna på henne och som belöning får hon det efteråt, och jag kan säga att det fungerar alldeles utmärkt! Hon låter oss klippa någon klo eller ett par tassar och står ganska lungt och väntar. Det är sådan förändring mot förut när man fick hålla henne och hon morrade och sånt, så grisöron rekommenderas!

Japp, det var det. Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0