legs

Försöker motivera mig till att börja kolla på en inspelad timmeslång föreläsning om ormar och ormhållning. Den är säkert spännande men det har hänt något med mig, jag orkar ingenting! Jag sover extremt mycket nu, idag sov jag över mer än två timmar. Förkylningen är kvar, går fortfarande och snyter mig och måste använda den där nässprayen, som inte alls funkar så bra längre.. och som jag snart är beroende av om det inte går över. Ska minska på den till att bara ta den innan jag går och lägger mig iaf, vägrar bli beroende av något sånt. - Det kanske är pollen? Fast Björns pollenspray hjälpte ännu sämre än vanlig. Nu får det ta och bli bra igen hursomhelst tycker jag!

I helgen har vi så mycket som möjligt utnyttjat finvädret. Även igår tog jag och Leia oss ut och solade lite, vad underbart när man kan gå i shorts och linne sådär utan att frysa, men även utan att svettas på en gång.
Innan dess gick vi två också på en promenad ner till stan för att sen ta bussen hem.
Björn brukar göra den rundan, och då jag fått ett 14-dagars provbusskort så tänkte jag att jag ju kunde utnyttja det. Jag har inte åkt buss med Leia sedan första halvåret vi hade henne (då vi inte hade någon bil) och Björn har berättat lite hur hon brukar vara, även om det variterat väldigt mycket.
Vi satt långt bak i bussen där den sista bussdörren är, den som är liten. Varje gång bussen stannade så skulle Leia kliva av! Förstår inte riktigt varför, då jag ju satt kvar, men hon kanske inte gillade bussen överdrivet mycket då? Hon blev lite flåsig där inne och kunde liksom inte riktigt sitta stilla, men efter några gånger slutade hon i alla fall försöka ta sig till dörren då den öppnades.
Enligt Björn har det gått både bättre och sämre när han åkt, så jag antar att hon helt enkelt inte gillar bussen överdrivet mycket.
Kanske jag ska utnyttja den här sista veckan jag har med busskortet att åka några korta svängar här i närheten bara? Det är jobbigt när det är en sådan tung hund som försöker möla sig förbi en, men det kan ju inte bli värre? Erfarenheten av Leia säger ju tydligt att vissa situationer som hon haft svårt för helt klart blir bättre ju oftare vi gör dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0