Börjar vakna?

Ja, som jag skrev har höst/vinter-tröttheten slagit sina klor i mig.. men jag tror att det sakta börjar vända? Receptet verkar vara mer sömn, mer mat, lite järntillskott och lagom mycket träning. Och ingen stress! Stress är väl det värsta man kan lägga på en redan existerande trötthet.

Jag jobbar på med skola (litegrann), tränar (lite mer), tar det lugnt (mest) i stort sett.

I helgen var vi i Hofors och hälsade på nära och kära. Jag har inte varit där på två månader så det var skönt med ett avbrott i det vanliga. Umgicks, vilade, hälsade på mormor (och fick ännu en ny historia om hennes liv i Polen under andra världskriget adderad i högen, spännande!).. och gick på Mora träsk också!

Julpyntat lite smått har jag gjort också. Jag har dock upptäckt att det räcker med några få, stora, men klassiska (!) pynt för att jag ska känna advents-/julkänslor. Nu saknas bara några nejlikeapelsiner och lite mer bak så blir det bra.

Annars försöker vi att lägga till lite andra saker om dagarna som bryter av det som man oftast gör. Vi spurtar igenom bra serier, spelar Wii (just nu jobbar vi oss fram i Starwars Lego), äter ute på olika ställen (idag på Värmlands museums lunchbuffé - supergott!) och mer.

Och inte att förglömma träningen! Jag har ett, för mig, stort mål för nästa år, så det är bara att börja jobba. Det har gått sämre några veckor (trööött ju) men det kommer nog igång snart det också. Nu ska jag snart iväg på ett syrkepass första gången på två veckor - det kan ju bli intressant..


Vinterstudion med längd/alpint/skyttet har dratt igång! Hurra!


Julpynt; adventsljusstake/ar, julblommor och ett par stora stjärnor blir perfekt.





Det är inte bara i fönster stjärnor kan hänga.. (här till höger är för övrigt resultatet av mitt pyssel jag skrev om för ett par månader sen, älskar såna här tavle/foto-väggar där man blandar ihop alt möjligt. Iofs ser hela vårt hem ut så, finns nog inget stilrent alls här hemma.)


Lite inför jul-/julklappsshopping har jag hunnit mer, men mer behövs!


Var på Mora träsk med bästis och sötaste lilltjejen. Här ett par bilder innan gubbarna satte igång, jättekul var det!




Hemresan i söndags var blåsig, och efter Borlänge svängde vi ner mot monstermolnet. Konstigt nog var det lugnt, varmt och stjärnklart när vi kom fram till Karlstad, medan Hofors hade fått ett rejält snöväder några timmar efter att vi åkt! Lite surt att vi missade det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0