Ny skolperiod

Då är det dags för ny period i skolan. Jag vet inte hur det är på andra "nivåer" men på universitet/högskola är skolåret indelat i fem perioder; två per termin plus en under sommaren.
Den här perioden fortsätter jag med min GIS-kurs som legat lite på is av olika orsaker, men som ska återupptas snarast, och startar nu också upp med de två grundkurserna som jag inte är färdig med än, som jag läste för tre (?!) år sen. Har dock bara tentorna kvar, då jag gjort alla labbar och arbeten, så det är ganska lugnt.. vilket är bra - tror inte att jag klarar alltför högt tempo nu. Det är cellbiologi; prokaryoter (dvs. bakterier) och botanik; anatomi och fysiologi. = Kurserna jag gick innan vi fick hem Leia. Idag började cellbiologin med en förmiddagsföreläsning. Har halvdagar varje dag (utom en som är heldag) närmaste två veckorna i alla fall. - Och som det ser ut nu kommer kommande vår att vara den termin då jag påbörjar det sista i skolan.. men man vet ju aldrig.. speciellt inte med mig. Men jo, så blir det nog.

- Jag har i alla fall kvar allt från förut när jag gick dessa två kurser, och de har inte förändrats mycket, i princip kan jag använda samma föreläsningsanteckningar och OH-bilder, vilket är otroligt skönt för det ger mig möjlighet att nästan bara sitta och lyssna istället för att skriva. Jag är imponerad över hur ambitiös jag var då, det är utförligt skrivet och massa små förklarande bilder ritade på celler och olika växtstrukturer. Men ja, det var en annan tid, känns som hundra år sen! då jag gick grundkurserna (dessa var drygt ett år in på programmet) gick fotfarande ihop med hela klassen, vi hade inte Leia, ingen bil MM. Nåja.. jag tror att jag börjar bli redo för att sakta men säkert avsluta detta och börja på nytt sen.

Några "skol"foton genom åren (biologiprog.)..














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0