Ruiner. (och dåligt samvete)

Hej hej,

Gårdagen blev inte alls som planerad. Eller jo, i stort sett blev den det, jag gjorde alla hussysslor, som dammsuga, byta och tvätta sängklder, nya gadiner osv. Men mot eftermiddagen/kvällen började jag må mer och mer illa, och så swopp så var jag masjuk till fem imorse. SÅ värdelöst. Jag kan inte tänka mig att det osakades av något annat än de räkor jag åt till lunch igår.. Så det vill jag varna för! Trots att ni tar ur räkorna ur frysen och datumet är långt osv..; SER de det minsta konstiga ut, ät inte! De såg ut lite som att de hade blivit torra i kanterna igår.. Det här vet säkert alla utom jag att man inte ska äta då.. Men nu vet jag också!

Jag har jättedåligt samvete emot Leia nu. Hon fick hänga på alla "jätteroliga" hussysslor (även om hon fakiskt trivs ganska bra med att hänga på ner till tvättstugan och nosa runt och hejja lite på folk) - men fick inte den utlovade (ja, hon visste ju inte det men..) skogslöpturen. Men hon förstod defenitivt att jag var sjuk. Hon lämnade knappt min sida, och hon gjorde sina toabesök jättesnabbt de gånger jag släpade mig ut med henne.

Nu är jag halvdöd efter sömnbrist och att inte ha fått i mig knappt ens vatten sen igår lunch. Får se om jag orkar något sen. I så fall ta vi en promenad till Granngården och köper massa hundben.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0