Pannkakor, lchf

Goddagens.
Jag och Leia kom hem från en hemskt dålig joggrunda nyss, och jag stoppar i mig lunch nu. Det var otroligt tungt att jogga idag, jag tog mig 7 km på 45 min. Det är inte ens 1 mil/h-tempo.. Jag gick en hel del dock, så själva farten under joggingen var det kanske så dåligt med, men jag gick gång på gång in i väggen. Tråkigt! Men, som jag sagt några gånger nu, jag måste ta tag i detta ordentligt om jag ska få upp tempot och uthålligheten igen, 1 gång i veckan, eller 1 gång varannan vecka räcker såklart icke, trots all annan träning.

Min käraste är i Sthlm ett par dagar nu så lunchen "lyxades till". Pannkakor blev det. Pannkaksreceptet jag hittade här, men gjorde om det lite så att det blev ett som passade en person till en lunch. Såhär gjorde jag: Blanda 2 ägg, 1 dl vispgrädde, ½ dl mjölk, ½ msk fiberhusk, ½ msk krossade linfrön, 1 krm salt och 1 msk proteinpulver (jag har laktosfritt med vaniljsmak), och låt stå 5 min. Sen stekte jag pannkakorna i rapsolja och åt med grädde och ihopkokta jordgubbar och blåbär. Gott, och väldigt maffigt. Kanske lite mycket till en person.. vad vet jag.. jag var hungrig. 






Kommentarer
Postat av: idaawe

åh det där såg underbart gott ut!

2012-04-14 @ 08:36:31
URL: http://idaawe.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0