Sallat och reker

Vad tråkigt det är att laga middag åt sig själv bara! Åtminstone om man är van vi att ha en ätglad björn med sig vid varje middag.. Tur att han kommer hem om några timmar. Nu gjorde jag bara en sallad med räkröra, har ingen fantasi alls när bara jag ska äta. Men gott ändå blev det; isbergssallad, babyspenat, avokado, gurka, kokt ägg och räkröra på räkor, rödlök, turkisk yoghurt, majonnäs och salt & peppar. Och vatten med frysta hallon till. (det tar fortfarande emot att stava majonnäs med två n.. ..att majonässtavningen satt sig så hårt?)

Nu är det helg och hjärnan börjar tänka "godis". Inte bra. Men jag får skylla mig själv som "åt som en gris" påsktorsdag-söndag. Gillar inte det där hemska uttrycket heller. Stackars grisar. Det jag menar är såklart att man äter och äter - alldeles för mycket och utan stopp nästan. Det är lätt att det blir så med godis, kakor och chips, tycker ni inte? Betydligt lättare än med t ex morötter, kött eller bearnaisesås. - Ikväll blir det nog ändå lite mörk choklad till teet. Ha en trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: Victoria

Sv: Verkligen! Inte hittade dom något "bra kärl" heller, så 5 ggr stack dom mig... snyft. Men vad har du för magproblem då? :)

2012-04-13 @ 22:31:09
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0