Tiden då

Vart tar tiden vägen? Hur kan den gå så snabbt? Ett par veckor sen hade jag knappt kommit igång med mitt hästarbete, nu vips är jag nästan klar (efter tips och bedömning och kanske någon sista ändring, som inte sker förrän om ytterligare några veckor), och ska få mig själv att börja ställa in hjärnan på exjobb. Då blir det insekter, småkryp, vatten och nyckling. I alla fall till en början. Känner mig ganska rädd, orolig, otillräcklig, spänd och lite förväntansfull. Men hur det än går så har även denna tid svischat förbi snart och då är det sommar och (förhoppningsvis) sommarjobb som gäller. Och efter det är det höst igen. Och så vidare. Och sen är man död. För alltid. ? . Skrämmande.

I nya turist är det en liten notis om en ny sorts cykelhjälm. För dem som inte vill sabba frisyren av en vanlig hjälm. Den är som en krage som blixtsnabbt vecklas ut om det händer något. Verkar jättebra! Ska nog skaffa! Fast ärligt talat tycker jag att det verkar helmysko och att de som bryr sig så mycket om frillan borde fundera och kanske omvärdera lite. Men vem är jag att säga nåt. Jag har inte ens en kraghjälm. Än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0