Julen 2012

Julen har varit jättefin, mysig, god, varm, kall, snöig, sportig och chokladfylld. Träning i olika former, plump, choklad, bokläsning (Kristin Lavransdotter!) och umgänge kan nog sammanfatta det hela väldigt bra.
 
Bildbomb som heter duga:
 
 
 

Knäckkok: Efter bara några minuter kokade det såklart över.. - bra knäckkokare man är!
 
 

Obligatoriska julgransbilden.. Folk på fejjan var inte skonsamma med dem inte.

Papp äter, plupp dreglar..

..Snyggis talar.

purr.

Bakade "Leilas" übergoda mjuka pepparkaka. Googla! Tillsatte bara florsockerglasyr.

Inget slår polska julmaten. Här en liten del bara. Bland annat Bigos och Ćwikła
(sistnämnda: rödbetor och pepparrot - bästa, nyttiga senapsersättningen - kommer
nog få bli återkommande hela året från och med nu, om jag lär mig göra den)


Plump.

Jag har ätit sjukliga mängder choklad (och också fått finchoklad i julklapp!). Allvarligt.
Förmodligen ätit choklad mer än vad jag ätit mat. Mest mörk dock. ........
 
 
 

Fina Hofors, fina vinter, fina hammardammen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0