Magkänslan vid jul - Och vinterpromenad

Jag börjar sakta men säkert minska ner på min choklad- och framförallt öhtsockerkonsumtion. Choklad är ju som sagt något jag annars äter nästan varje dag ändå, men sockret måste bort. Det går.. bra. Men än är det ju jul och helg! Annars har jag nog aldrig varit så bra i magen som jag varit denna jul. Har inte ätit bröd alls, ätit endast ett par potatisar (vilket jag fö ändå tycker är ett bra livsmedel i begränsad form) under alla dagar och verkligen försökt begränsa mitt kakintag (inte lätt med den där mjuka pepparkakan...) och har faktiskt därför inte heller haft den där fullproppade magen. Då jag känt mig som mest mätt (julafton, juldagen) har alltid varit efter att jag ätit ett par bitar kaka och söta knäck och diverse sötsaker. Tror att det jag skrev - att det inte är svårt att äta lc/lchf under julen stämmer mycket väl - perfekt mat för det ju! När det gäller nyttighetsgraden kanske alla charkgrejer inte är det bästa, utan fisken, äggen, kalkonen och rödkålen/rotsakerna bör väl stå i centrum..
 
- Träningen under dessa dagar har väl gjort sitt också. Jag har tagit ett par löprundor innan frukost utan mer än vatten i magen, vilket verkligen fungerat bra, om man håller dem korta. Imorse blev det 5,3 km, 30 min. Det är rätt tungt att jogga utan energi (och koffein!) i systemet, men det går ju faktiskt - och resten av dagen blir på alla sätt bättre sen.
 
Sitter just nu och väntar på att Björnen ska återvända från huvudstaden, så ska jag hämta honom vid tåget. Tog en hundpromenad på skoterspåren vid lillgösken tidigare, och avrundade utevistelsen med att hacka bort all is från bilen.. Jag har äntligen börjat tina upp nu. Är dock fortfarande förundrad över hur lågt på himlen solen står.. dessa foton togs vid 12 idag, och strax efter..
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0