Snöstorm

Det är ju mysigt med vädret nu. Snöstorm så det viner lite överallt. Blåser nästan bort när man går de 30 metrarna till tvättstugan, men vad gör det när man kan gå in igen.. Det enda jag oroar mig för är biljäkeln. Den står helt insnöad nu, på en gata (vår gata) där den inte får stå imorgon. Björn försökte flytta den imorse, men kom inte ut. Och nu är det kanske 2 dec mer snö på gatan än det var imorse. Dessa problem som uppstår här bara liksom... Jag gick en promenad runt kortslingan i skogen.. Mötte inte en kotte, vilket man alltid gör annars. Nu när det är som mysigast.. Nåväl - mer lek för Leia då, som inte behöver vara kopplad, och var förvånansvärt nöjd med stormen (när hon kommit över den första chocken).
 
...Okej, kan känna en lite halvbitter ton här. Men ja, jag känner mig handikappad med mina stygn. Varje gång jag böjer lite på mig, typ för att plocka upp något, så drar det i snittet och stygnen - som om det håller på att gå upp. Och varje gång känner jag hur länge tre veckor faktiskt är, när man inte får träna.
 
Ikväll har Björn biljard(och öl)kväll med jobbet. Jag känner faktiskt inte för något sällskap alls, och tänker utnyttja kvällen till fullo; ansiktsmask, te i mängder (med tillbehör ;)), Bonde, Brave (aka Modig - ja, trots mina 28 år så ser jag fram emot tecknad (..animerad..) film - den skotska accenten gör nog hela filmen), nyaste Elle, osv.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0