Söndagshamburgare för omnivoren

Åh, vilken värdelös helg. Jag har inte fått mycket vettigt gjort; känt mig trött, svälld, slö i hjärnan och allmänt less. Snart två veckor sedan jag gjorde något mer ansträngande än promenader (okej, skottat ett par gånger också). Nu börjar jag inse hur mycket träningen gör för mig och hur pigg jag blir av det. Kan inte tro att jag gick omkring såhär konstant trött förr i tin, ovillig och slöstartad till att göra något. Vare sig det är laga mat, gå en promenad eller tvätta håret. Allt känns så förbaskat JOBBIGT bara. Jag har även gått över till sämre mat - mycket mer kolhydrater, vilket gör att min mage blir ledsen. Inte att jag äter mer, som sagt är jag inte alls lika ätsugen nu som när jag tränar, men det blir att - kombinerat med den där trötta slöheten - jag hellre äter en bulle än en näve nötter liksom. Och så blir det en ond cirkel.. fyller på med snabb energi, som gör att jag max en timme senare sitter där i en dipp, som gör att jag går och tar en bulle till - och så fortsätter det. Inte konstigt att man måste äta så jäkla mycket när man baserar sin energi på kolhydrater.. Men det vet jag ju. Jämför med herbivorer och karnivorer. Kossorna lägger extremt mycket tid på att äta och bajsa, medan lodjuret bara äter då och då. Nu är människan visserligen omnivor (allätare), men det betyder ju inte att de konstgjorda kolisarna gör gott för oss.
 
Nåväl - jag ser ljuset i tunneln: imorgon ska jag försöka få någon att ta bort stygnen (kan man inte bara göra sånt själv?) (+ fixa till mitt trista hår) - och om allt ser bra ut - äntligen jogga en runda om ytterligare ett par dagar! Yey. Hoppas jag inte helt tappat förmågan och lusten då.
 
En Californa-burgare från Texas burger&deli fick bli kvällens middag.. Med guacamole, ost, groddar och annat gott. - Och nej, inte så kolhydratfattigt detta heller, men i mina ögon OK någon enstaka gång, även för den som undviker kolhydraterna. God burgare, okej grillsmak och så. En okej hamburgare helt enkelt, även om tillbehören (coleslawen och saltgurkan) behövs för att lyfta det hela ytterligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0