Solsken

Jajjemen nu är det solsken, både inuti och utanpå. Vad befriande det känns att göra tentan och känna att den förmodigen blir godkänd. En botaniktenta var det förövrigt. Det finns en chans att detta var den sista tentan jag gjorde, åtminstone på länge, så då känns det ännu mer befriande. Och hur underbart är det inte att solen skiner och isen tydligen regnade bort igår så att gräset är framme och man inte behöver halka sig fram utomhus?

Om en timme ska jag ta mig iväg till studnternas hus för ett träningspass i Step-styrka. Jag är halvt förstörd för att jag inte sovit bra på snart två veckor (mitt eget fel iofs), så vi får se hur det går, men oavsett så kommer det säkert att ge en bra känsla även om jag inte kör mitt hårdaste just idag. I tisdags tog jag, Björn och Leia en liten promenad/löprunda, min andra sedan jag började på noll. Denna gång blev det tre kilometer på 20 min istället (+ några kilometer gång) och jag hade knappt något flås, så kondisen är det inget fel på. Knät kändes bra trots asfalt hela vägen, så jag är optimistisk! Kör nog på liknande längd och fart några gånger till och på blandat underlag och olika kuperad terräng också för att känna på lite till och bygga upp. Har planer på några lopp i vår/sommar/höst så jag vill verkligen ta detta i en bra takt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0