gorgonzolabiffen

Idag kör jag en matdag här. Frukost, lunch och middag.

Näst på tur står lunchen. Den spenderades på värmlans museums lunchbuffé, och på dennna överfyllda tallrik har jag lyckats plocka på: Tagliatelle med strimlad biff i gorgonzolasås, kryddade klyftpotatisar och "pastapannkakor" (vad heter det?) med fyllning av röd curry-pasta, mango och ost. Och från salladsbordet blev det gurka, sallad, tzatziki, pizzasallad, currysmakande lins- och bönsallad, potatis/purjosallad och skaldjurspastasallad. - Kan inte annat än älska buffé.



Nu ska jag snart pysa iväg på ett balans-pass. Får se hur det går med min mätta mage.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Sv: Använder ett som heter "Green chiose" :)

2012-01-23 @ 20:49:35
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0