Dagarna går.

Ojoj, uppdateringen är verkligen ingenting att hurra för här.. Jag tänker att jag visst kommer att skriva med jämna mellanrum, även om de är lite större nu under sommaren, men det är svårt alltså. Man har helt enkelt mycket mindre motivation och tid tycker jag.
 
Det händer inte så mycket heller egentligen. Jobb, träning, umgänge, god mat, bakning, fiske och inför lägenhets/flyttfix är det som tiden läggs på.
 
Igår exempelvis, åkte jag, Björn och Leia till Hofors slalombacke för att köra backträning. Förra sommaren blev det ett sånt pass nästan en gång i veckan - men sedan har backträningen i princip legat på is. Hade glömt hur sjukt lång backen är, och hur brant och hög den är (100 meters stigning i höjd bara), så det var en riktig pina igår. Hade planer på att klara fem gånger upp och ner för det var det vi körde förra året ungefär - men det gick inte! Hade mjölksyra efter första uppförshalvan, så det blev riktigt svårt att springa neråt sen med stumma ben. Tre vändor upp och ner, plus en kort bit jogging före och efter slutade det på. Jag vet inte vad som var "fel", kanske vädret med en tryckande, varm och fuktig luft (man bara väntade på åskan), kanske att jag helt enkelt inte tränat det och är i dålig "backlöpningsform". Försöker på fyra vändor nästa gång helt enkelt.
 
Efter backträningen fastnade jag i köket och bakade lite olika saker - inte heller ett bra val i den konstiga luften.. Men sen tog jag och Björn en fisketur på hammardammen på kvällen, och det kändes mer passande för det nappade bra med 6 gäddor för Björn och 4 abborrar för mig. Små fjuttiga var dock mina abborrar, förutom en, så nu har jag som mål att få minst en stor som jag kan ta upp och äta, innan sommaren är slut. - Ja, det kanske är dumt att säga att jag har det som mål, för det brukar ju inte sluta bra när jag sätter upp mina mål. Men kanske denna gång?
 
Leias "fysiska" löp börjar nog sakta men säkert lida mot sitt slut nu i alla fall. Men jag tror att den mentala biten börjar se annorlunda ut nu. Hon är lite piggare, och mer aktiv, äter mindre, kissar mycket med benet lyft och "analyserar" urin (smakar på det) en hel del och så.. Men hon verkar må bra, är hur mysig som helst och glad, så det verkar inte vara något större problem där.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0