Lördagssysslor

 Jag och syster har precis varit ute på en 7 km lång joggtur på "7,5:an" - som vi kallar den - trots att jag är övertygad om att hela slingan möjligen når upp till 7 km, inte mer.. Och det gick bra! Jag börjar kunna jobba upp distansen till 7-8 km nu utan att knät sviker mig, så jag tror att det går åt rätt håll om jag inte gör något korkat drag, som att köra långt för tidigt exempelvis. Visserligen har jag inte tränat denna vecka alls förutom ett drygt 8 km långt pass i måndags, så jag tror det spelar in lite.. Hur pigg jag är i kroppen och sådär. Men jag är riktigt nöjd. Nästa pass får bli intervaller på något sätt. En och en halv månad kvar till midnattsloppet och jag vill slå min förra dåliga tid (57.3-nånting, huu) med, faktiskt, minst 8 minuter. Jepp. Under 50 är mitt mål, och det är jag övertygad om att jag klarar om allt står rätt till med mig den dagen.
 
Under förmiddagen tog vi, med Leia, bilen ut på bokstavsjakt. Jag blev tilldelad en karta och en lapp med tomma rutor, på jobbet för någon vecka sen. Det har placerats ut stolpar med en bokstav på, på olika "bergstoppar" (höjder? kullar?) kring Hofors, som tillsammans bildar ett ord. En bokstav lyckades vi få idag, men den andra vi var ute efter var lite svårare att hitta, då den låg ganska (eller rejält) otillgängligt till så det blev inget. Vi hade tagit oss upp på kullen brevid den vi skulle till, vilket bara det var rätt jobbigt i sig (men väldigt fint i mjuk, tjock mossa), men den fuktiga värmen, de tokiga myggen detta år, ett brak alldeles nära oss, färska älgspår, och vi mitt i "vildmarken" gjorde mig mer tveksam, så vi skippade att försöka hitta en annan väg. Jag ska försöka få något tips på jobbet hur man kan nå den smidigare.
 
Leia ligger helt utslagen på min säng nu efter dagens skogsturer. Hon löper nu och är segare än vanligt, både fysiskt och psykiskt - men det är bra att motionera henne, för att kanske kunna påverka löpet lite så att det inte blir för utdraget. Ikväll blir det grill, rabarberjordgubbpaj, lite varm&kall, och förhoppningsvis något spel här hemma med syster, Magnus, Björn och mamma och pappa. Ha en fin lördag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0