Chokladmousse

Jaa, jag "tröstar" mig och mitt depphumör med lite choklad denna afton. Närmare bestämt chokladmousse. Igen.  Imorgon ska jag på träningspass tidigmorron, så detta, en hundpromenad, plus lite läsning och kanske något avsnitt av en serie får bli min kväll.


- Jag brukar testa lite och byta någon ingrediens här och där. Denna afton gjorde jag chokladmoussen på; 2,5 dl inte alltför hårt vispad grädde, 100 g smält mörk choklad med någon tsk kakao och lite kaffe och en äggula (som rörs ner när chokladen svalnat lite, annars blir det klumpigt). Sedan rörde jag ihop grädde och chokladsmet, ner med det i portionsskålar (ca 4 portioner) och in i kylskåpet en timme. Jättegott blev det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0