Mördarbacken

Idag har vi haft en riktigt trevlig dag. Började tidigt med sista packningen, frukost och fix, innan vi åkte mot Hofors. Fast på vägen stannade vi i Falun, för där var det nämligen nästnäst sista skidtävlingsdagen i finalen av världscupen. Dagens tävlingar var "queen/king of mördarbacken" - dvs. 2,5/3,3 km jaktstart och där en lång och väldigt brant backe ska bestigas under en stor del av banan. Roligt att få se alla åkare som man annars hejar på på tv:n. Först körde damerna, vilket tog ca en timme. Jäklar vad snabbt det går för dessa elitåkare..

Sen tog vi oss till Max för lunch.. Jag kände mig skeptisk, men tänkte att jaja, en hamburgare är ju faktiskt helt okej, så mycket kolhydrater blir det ju inte trots brödet, men upptäckte att de hade en low carb-hamburgare! Det var alltså som en vanlig hamburgare, fast "brödet" var massa salladsblad! Haha, helmystiskt, men jättegott. Åt faktiskt chilicheese till också då jag kände att jag ville få upp fettet, men det var visst en del deg kring.. ops. Äsch - känner mig mycket nöjd över mitt lchf-maxmål ändå.

Sedan åke vi tillbaka för rond 2 - dvs. herrarna. Vi kom ganska tidigt så vi klättrade uppför ca halva backen och satte oss vid backhoppsbacken och solade lite. Jättemysigt. Sen gick vi vidare upp och ställde oss för att titta på skidåkarna, och hejja litegrann. Denna gång var Leia med (under damernas fick hon sova i bilen - går alldeles utmärkt! .. när hon var yngre hade hon dock lite svårare att slappna av) - och hon var jätteduktig där ute! Massa människor, hög musik och speakers, tutor och kobjällror brydde hon sig inte alls i, men i slutet när vi stått på samma fläck i nästan en timme och det blev allt kallare så började hon tröttna, och körde igång med att gräva gropar, tugga och slänga runt på pinnar mm. Hon har varit med på en del såna här events nu, typ vansbrosimmet, blodomloppet mm, så det var inget nytt. Så länge hon inte fryser eller man står stilla alltför länge så tar hon inte till med sina otåligheter heller.

- Nu är jag hemma hos mamsen och papsen iaf. Känner mig väldigt trött efter denna dag så det får bli en dusch och sen sängen med bok och film. Ha en fin helg alla!



Vår favorit Kowalczyk verkar vara slut för i år..

Allas vår Kalla


"Biff"-Björgen






De två finaste.


Världscupskungen Cologna


och en kämpande, men trött Hellner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0