Pluggar med "kompanjon"

Om några veckor börjar en ny kurs (exjobb!) på heltid och då kommer mina dagar förmodligen att se lite annorlunda ut, men än sålänge så är jag hemma större delen av tiden och kör på distans. Just nu är det ett arbete i kursen djurhållning-hästar och sällskapsdjur som ska skrivas. Mitt ämne handlar övergripande om uppstallade hästars luftvägslidanden - men så brett kommer det inte vara, utan jag ska smalna av och rikta in mig på något därinom.. Kanske en viss sjukdom, eller kanske mer orsaker och varför det är så väldigt många uppstallade hästar i Sverige, och världen som har luftvägsproblem, eller något annat. Intressant ämne för mig som inte har väldigt stor koll på hästområdet, och också för att bygga upp ytterligare på min ifrågasättande sida på människors djurhållning. Det är lätt att man, om man inte har stor kunskap inom något, antar att allt är bra och att "det är så det ska vara".. kanske en lite barnsligt trygg syn på det hela?

Leia njuter av solen här bakom mig i alla fall. Hon är nog den av oss som är gladast åt vårat stora söderfönster. Jag är inte lika överlycklig, det blir ju verkligen varmt i denna lite konstiga lägenhet.

Idag ska jag baka en kaka/tårta för att fira Björnen i förskott - han fyller år på söndag. Det blir förmodligen en Värmlandstårta á la lchf. Vi åker till Hofors på fredag så det blir ju annat firande i helgen, så vi kände att vi kunde ta födelsedagspresenter och sånt oss emellan innan istället.

Resten av dagen bjuder på tvätt, Game of thrones och ett pass Balans - om jag orkar. Nu närmast ska jag dock försöka mig på någon sorts tjocka lchfpannkakor (recept påhittat av mig, pannkakscravings som man har) och sedan en promenad med Leia!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0