Smetana

Neeeeej, tänkte jag igår när jag kände att halsen började göra alltmer ont mot kvällen. Jag trodde att jag skulle vakna upp med en rejäl förkyling idag, men det känns likadant, så kanske att kroppen jobbar på att meja ner den? Hoppas det. Björn blev ju rejält sjuk, även om det bara var några dagar, så risken finns ju. Otroligt tråkigt och frustrerande är det, att inte kunna träna nu igen.

Nu sitter jag och dricker en smoothie med massa jordgubbar och blåbär - kanske hjälper det? Lite vitaminer och antioxidanter kan väl aldrig vara fel. Jag fick i alla fall för några dagar sen en kupong från smartson för att få prova arlas nya produkt "Smetana". Smetana har ju funnit i många år (i Polen heter grädde smietana, vilket detta ju just är, dock inte rinnande), men jag vet inte om arla haft någon? Och kanske inte med fetthalten 42 % som denna är heller? Måste bara säga att detta är det godaste jag smakat på länge! Jag är en sån som gärna nästan dricker vispgrädde och äter créme fraiche med sked (sjukt nog.. Och även då jag inte äter enligt lchf..), så det kanske inte är konstigt att denna föll mig i smaken, men den är verkligen otroligt god. Plus att den är laktosfri, trots att den inte står på laktosfria hyllan konstigt nog. Tips till er som gillar grädde i mat, eller så. Smoothien innehöll, förutom bären, iaf just smetana - och mjölk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0